blog-image19

Rebranding – cum si ce

Rebrandingul reprezinta crearea unui nou nume, simbol, design sau o combinatie a acestora, pentru un brand existent. Scopul rebrandingului? Repozitionarea brandului respectiv pe piata.

CUM?

– identificarea pietei relevante pentru brandul respectiv

– identificarea concurentei (cu SWOT, USP etc.)

– identificarea pozitiei de pe piata a brandului, prin intermediul unor cercetari de marketing (SWOT, USP)

– stabilirea obiectivelor in functie de rezultatele analizelor de mai sus

– definirea strategiei de rebranding cu public tinta, tipuri si canale de marketing, obiective, perioada de implementare

CAND?

– atunci cand brandul necesita revitalizarea, dezvoltarea/extinderea, diferentierea, curatarea sau adaptarea la diferite contexte economice sau sociale

DE CE?

– adaptarea la noile tendinte in domeniu

– castigarea unei noi nise de piata sau extinderea brandului

– diferentierea de competitie

– stergerea unei imagini negative a brandului

– rebranding cauzat de anumiti factori externi (situatii politice, economice etc.)

Si, un ultim sfat: Atentie, rebrandingul nu inseamna schimbarea identitatii vizuale a brandului. E cel mai simplu sa schimbi sigla, sloganul, culorile definitorii si materialele promotionale. Dar toate acestea nu reprezinta decat o mica parte din procesul de rebranding pe care trebuie sa stiti exact CUM, CAND si DE CE il lansati.

Related Posts

Leave Your Comment

Your Name*
Your Webpage

Your Comment*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>