evenimente-online

un an altfel

Luna aceasta se implineste un an de cand evenimentele si conferintele s-au mutat aproape exclusiv pe online. Desigur, cele care se puteau muta sau pentru care transformarea in versiune digitala era o varianta mai buna decat deloc. Multi dintre noi ne amintim cu jind de vremea evenimentelor fastuoase cu sute de participanti, insa par atat de departe!

Chiar daca evenimentele virtuale nu sunt intotdeauna formula ideala, ca orice situatie de viata prezinta si parti pozitive. Avantajul major al evenimentelor online consta in usurinta participarii din punct de vedere al auditoriului (fara deplasari, taxe reduse de participare etc) si – cel mai probabil – costuri mult mai reduse pentru organizator.

Ar fi interesant de vazut daca pe segmentul de business – unde oricum atragerea unui public tinta relevant constituia o adevarata provocare si inainte de pandemie, unde lipsa de timp si de interes cu greu puteau fi compensate printr-un continut catchy, daca nu chiar entertaining – transferul in virtual a simplificat sau a adus vreun plus valoare. Altfel spus, daca posibilitatea de a fi la un click distanta de un eveniment anume s-a tradus prin rate mai bune de participare sau daca – in medie – un individ a participat la mai multe evenimente decat in anii anteriori. Ma rog, asta este cu totul alta poveste…

Personal am folosit oportunitatea evenimentelor online si – in ceea ce ma priveste – am reusit ‘sa intru’ la mult mai multe evenimente si conferinte decat in alti ani. Dintre toate evenimentele la care m-am logat (nu spun participat pentru ca ar fi complet incorect… sincer, in cele mai multe situatii am fost doar un privitor pasiv in spatele unui ecran) cu siguranta Adobe MAX este detasat castigatorul, atat pentru continut, cat si pentru organizare. Trei zile pline de sesiuni, pentru graficieni si prietenii lor, cu optiunea de a adauga in agenda si de a (de)selecta o anumite sesiune in caz de concurenta, cu multa culoare si actiune…

Ar fi momentul sa mentionez ca am cunostinte absolut elementare legate de grafica. Dar, ca in orice agentie mica, ma lovesc zilnic de fisiere de grafica (fie digitale, fie pentru tipar) peste care – inainte de a le trimite clientului – imi arunc o privire. Uneori imi dau cu parerea; parerea mea se bazeaza pe un generic bun simt, pe un minunat curs optional de Istoria Formelor pe care l-am consumat acum o mie de ani, pe cunoasterea clientului, a asteptarilor acestora si mai ales a ghidurilor de identitate vizuala. Ma rog… am ajuns sa deschid fisiere .psd sau .ai pentru ca era nevoie RAPID de o schimbare minora sau de un semn diacritic. Si in acest context, atunci cand am primit invitatia la Adobe MAX m-am gandit ca ar fi o excelenta oportunitate sa invat ceva nou. Sau macar sa aflu de la cei mai buni ce este considerat cool sau trendy, atunci cand vine vorba de grafica publicitara. Asa ca, spre deosebire de anii trecuti, m-am inscris la aproximativ 10 sesiuni din peste 300 din program, unele aplicate, altele mai conceptuale.

Ar fi complicat sa fac acum un rezumat al informatiilor obtinute. Oricum, ce pot sa va spun este ca a meritat timpul!

Dovada? Am aflat cel putin 3 “smecherii” pe care le poti face in Adobe Photoshop. Si nu doar am aflat ca se pot face, ci am si vazut cum se fac, iar apoi cu aplicatia deschisa le-am si exersat. Unele au mers mai simplu, altele le-am lasat pentru cunoscatori.

Iata care mi s-au parut cele mai interesante optiuni introduse de Adobe in Photoshop la finele anului trecut:
1. posibilitatea de a selecta automat obiecte sau persoane, cu optiunea de finisare manuala (select – object). Cu un singur click, poate fi selectat un obiect sau o persoana din imagine, apoi poate fi scos din imagine sau inlocuit, aplicatie poate sa completeze spatiul ramas gol cu content-aware, asa incat sa nu i se simta lipsa. Un soi de magie, dintr-o apasare de buton.
2. posibilitatea de a selecta si inlocui fundalul (select – sky). Mi s-a parut o optiune foarte interesanta, pentru ca deseori gasesti o imagine de stoc care ti se potriveste cu mesajul, dar ai vrea un fundal mai luminos si te incurca norii. Nimic mai simplu, acum iti poti crea o galerie de “ceruri” sau poti folosi sugestiile aplicatiei. Depinde cat esti de pretentios.
3. functii avansate de filtrare (filter-camera raw filter & filter – neural filter). Cu siguranta, cele mai spectaculoase functii introduse in 2020 de Adobe in Photoshop sunt cele de filtrare. Camera Raw Filter ofera multiple posibilitati de a schimba luminozitatea, incarcarea cromatica sau vignetare. Neural filters, in schimb, sunt cireasa de pe tort! Aplicat pe un portret, acesta poate nu doar sa scoata ridurile sau cosurile de pe fata fara nici un tratament cosmetic; poate schimba expresia fetei, poate intineri sau imbatrani, poate schimba directia privirii sau a lumini, poate scoate sau adauga fire de par pentru cei interesati sau poate transfera machiajul. O functie cu risc de amuzament, si chiar daca la nivel lucrativ nu ii gasesc prea multe aplicatii, ma gandesc ca a solicitat destul de multa munca si IA.

Oricum ar fi, abia astept urmatorul Adobe MAX! Daca tot ne uitam peste gard, macar sa vedem ceva frumos…

Related Posts