blog-image20

Empatia si papucii celuilalt

Foarte folosita in limba engleza, expresia “to be in someone else shoes”, confera una dintre cele mai pragmatice perspective asupra marketingului. Dincolo de cercetari de piata, sondaje de opinie, focus grupuri, strategii si campanii, una dintre cele mai eficiente metode de abordare a marketingului este analiza situatiei din punctul de vedere al clientului.

Brandul pe care il promovez este un lapte la cutie, de buna calitate, cu un pret mediu. Ma imaginez ca mama a doi copii, casatorita, cu venituri medii. Ce mi-as dori de la un lapte? Sa fie gustos, sanatos, sa contina calciu si vitamine, sa fie produs in conditii stricte de igiena, sa il pot cumpara dintr-un loc accesibil, sa aiba un pret avantajos. Iata un start bun pentru o campanie de marketing…

Acum promovez un pachet de turism exotic. Ma vad in costum, cu cravata, in masina mea scumpa, intorcandu-ma acasa dupa o sedinta obositoare. Ce mi-as dori? O vacanta. O vacanta in care sa ma stropeasca copiii altora in piscina, in care sa aud bebelusul vecinilor plangand noaptea din ora in ora, in care sa ma inghesui cu toata lumea la micul dejun? Sau un coltisor de insula numai pentru mine, o piscina proprie, o mare fara tipete de copii si parinti, platouri in care sa nu-mi impart cu nimeni branza de dimineata? Iata brief-ul…

Hai sa promovam si un imobil nou de locuinte. Acum sunt un tip care ar cam avea bani de 3 camere intr-un bloc vechi. Dar as vrea mai mult de-atat… Hai sa-i propunem 2 camere intr-un bloc nou. Hai sa-i aratam ca 2 camere aici au aceeasi suprafata ca 3 camere dincolo. Hai sa-i aratam finisajele din blocul nou. Hai sa-i aratam ca aici se poate muta aducandu-si doar obiectele personale. Scapa de cosmarul unei locuinte gri si insalubre. Scapa de cosmarul si de cheltuielile renovarii. Scapa de mesterii care fac mobila si de mobila care niciodata nu incape in locul in care trebuia sa incapa… Ii mai trebuie doar banii. Iar pentru asta sunt bancile…

Lasati deoparte strategiile si planurile de marketing, macar pentru cateva clipe. Incaltati papucii clientului. Vedeti cine e clientul, ce are, ce-si doreste, ce poate. Astfel veti afla, in scurt timp, si ce-si va dori, ce va putea…

Related Posts

Leave Your Comment

Your Name*
Your Webpage

Your Comment*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>