Relatiile publice presupun gestionarea fluxului de informatii intre companie si public. Nimic mai simplu, nu?
De cate ori ati trimis un articol si nu s-a publicat nicaieri? De cate ori ati organizat o conferinta de presa la care nu ati reusit sa adunati nici macar 10% din publicul tinta? De cate ori s-a publicat o stire eronata despre compania dumneavoastra si nu ati reusit sa o dezmintiti?
Aveti mai jos cateva sfaturi care v-ar putea ajuta sa gestionati mai bine comunicarea dintre companie si publicul tinta…
- Nu actionati fara sa aveti un plan prealabil. Faceti-va planificari de comunicare, atat pe termen lung, cat si pe termen scurt. Faceti-va o planificare de comunicare si pentru situatii de criza sau urgenta. Nu uitati sa includeti in aceste planificari si obiectivele vizate.
- Identificati cele mai potrivite medii tinta pentru compania dumneavoastra. Stabiliti-va un numar minim de comunicate de presa/newslettere/stiri etc. pe care sa le trimiteti periodic acestor medii.
- Cautati sa aveti o buna relatie de comunicare, atat cu persoanele de contact, cat si cu persoanele decizionale din cadrul acestor medii. Relatiile publice se bazeaza, nu in ultimul rand, pe relatii interumane.
- Transmiteti informatia in mod clar, exact, corect. Evitati greselile de gramatica si ortografie. Nu uitati sa includeti in text celebrele: CINE, CE, CAND, UNDE si DE CE. Daca este cazul, adaugati si CUM.
- Cautati sa oferiti o lectura placuta si interesanta. Multi dintre ziaristi nici nu trec dincolo de titlul unui comunicat de presa. Gasiti un titlu atractiv, o fraza de inceput interesanta si cateva elemente ajutatoare: fotografii, grafice, cifre, procente.
- Adaptati comunicatul in functie de specificul mediei catre care il trimiteti. Scrieti un text si scurt pentru televiziuni, un articol detaliat pentru publicatii de specialitate.
- Nu insistati pe denumirea companiei, pe serviciile oferite de aceasta. Un comunicat de presa, o stire, un articol, trebuie sa fie interesante. Comunicatele de presa cu reclama exclusiva vor fi aruncate direct la cosul de gunoi.
Succes in relatia cu relatiile publice!