blog-image-4

relatia cu relatiile publice

Relatiile publice presupun gestionarea fluxului de informatii intre companie si public. Nimic mai simplu, nu?

De cate ori ati trimis un articol si nu s-a publicat nicaieri? De cate ori ati organizat o conferinta de presa la care nu ati reusit sa adunati nici macar 10% din publicul tinta? De cate ori s-a publicat o stire eronata despre compania dumneavoastra si nu ati reusit sa o dezmintiti?

Aveti mai jos cateva sfaturi care v-ar putea ajuta sa gestionati mai bine comunicarea dintre companie si publicul tinta…

  1. Nu actionati fara sa aveti un plan prealabil. Faceti-va planificari de comunicare, atat pe termen lung, cat si pe termen scurt. Faceti-va o planificare de comunicare si pentru situatii de criza sau urgenta. Nu uitati sa includeti in aceste planificari si obiectivele vizate.
  2. Identificati cele mai potrivite medii tinta pentru compania dumneavoastra. Stabiliti-va un numar minim de comunicate de presa/newslettere/stiri etc. pe care sa le trimiteti periodic acestor medii.
  3. Cautati sa aveti o buna relatie de comunicare, atat cu persoanele de contact, cat si cu persoanele decizionale din cadrul acestor medii. Relatiile publice se bazeaza, nu in ultimul rand, pe relatii interumane.
  4. Transmiteti informatia in mod clar, exact, corect. Evitati greselile de gramatica si ortografie. Nu uitati sa includeti in text celebrele: CINE, CE, CAND, UNDE si DE CE. Daca este cazul, adaugati si CUM.
  5. Cautati sa oferiti o lectura placuta si interesanta. Multi dintre ziaristi nici nu trec dincolo de titlul unui comunicat de presa. Gasiti un titlu atractiv, o fraza de inceput interesanta si cateva elemente ajutatoare: fotografii, grafice, cifre, procente.
  6. Adaptati comunicatul in functie de specificul mediei catre care il trimiteti. Scrieti un text si scurt pentru televiziuni, un articol detaliat pentru publicatii de specialitate.
  7. Nu insistati pe denumirea companiei, pe serviciile oferite de aceasta. Un comunicat de presa, o stire, un articol, trebuie sa fie interesante. Comunicatele de presa cu reclama exclusiva vor fi aruncate direct la cosul de gunoi.

Succes in relatia cu relatiile publice!

Related Posts

Leave Your Comment

Your Name*
Your Webpage

Your Comment*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>