Rebrandingul reprezinta crearea unui nou nume, simbol, design sau o combinatie a acestora, pentru un brand existent. Scopul rebrandingului? Repozitionarea brandului respectiv pe piata.
CUM?
– identificarea pietei relevante pentru brandul respectiv
– identificarea concurentei (cu SWOT, USP etc.)
– identificarea pozitiei de pe piata a brandului, prin intermediul unor cercetari de marketing (SWOT, USP)
– stabilirea obiectivelor in functie de rezultatele analizelor de mai sus
– definirea strategiei de rebranding cu public tinta, tipuri si canale de marketing, obiective, perioada de implementare
CAND?
– atunci cand brandul necesita revitalizarea, dezvoltarea/extinderea, diferentierea, curatarea sau adaptarea la diferite contexte economice sau sociale
DE CE?
– adaptarea la noile tendinte in domeniu
– castigarea unei noi nise de piata sau extinderea brandului
– diferentierea de competitie
– stergerea unei imagini negative a brandului
– rebranding cauzat de anumiti factori externi (situatii politice, economice etc.)
Si, un ultim sfat: Atentie, rebrandingul nu inseamna schimbarea identitatii vizuale a brandului. E cel mai simplu sa schimbi sigla, sloganul, culorile definitorii si materialele promotionale. Dar toate acestea nu reprezinta decat o mica parte din procesul de rebranding pe care trebuie sa stiti exact CUM, CAND si DE CE il lansati.